Veelgestelde vragen

Bestellen
Kan ik het boeket vandaag nog laten bezorgen?

Wanneer je op maandag t/m vrijdag voor 13.30 uur bestelt, wordt het boeket dezelfde dag nog bezorgd. Op zaterdag geldt voor 11.30 uur besteld, dezelfde dag bezorgd. Op zon- en feestdagen wordt niet bezorgd. Wil je vooruit bestellen, kies dan tijdens het afrekenen voor jouw gewenste bezorgdatum.  In het kader van duurzaamheid wordt er vaak één bezorgroute per dag gereden. Het is hierdoor lastig en niet altijd rekening te houden de met voorkeuren van tijdstip van bezorging/

Hoe komt het boeket eruit te zien?

Bloemen zijn een natuurproduct en worden altijd met zorg en aandacht samengesteld door de lokale vakbloemist. Hierdoor is ieder boeket uniek en wordt deze zoveel als mogelijk samengesteld op basis van de afbeelding. Het geleverde boeket zal altijd afwijken van de foto aangezien we te maken hebben met verse producten en niet elke bloem is in elke periode van het jaar beschikbaar.

De boeketten op onze site zijn afgebeeld in middel formaat. Het boeket dat je bestelt, wordt altijd naar waarde bezorgd. Dit betekent dat de waarde van de bloemen die verwerkt zijn in het boeket overeenkomen met de bestelwaarde.   

Hoe bestel ik een rouwboeket?

Rouwstukken en -boeketten kun je bestellen op ons webshop of telefonisch.  

Bij het bestellen van rouwwerk hebben wij extra informatie nodig om het rouwwerk op het juiste tijdstip en op de juiste locatie te bezorgen. Daarom vragen wij bij bezorging van rouwwerk om de bezorgdatum én uitvaartdatum. 

Iedere bestelling met rouwwerk wordt door ons altijd persoonlijk en handmatig gecontroleerd. 

Kan ik ook een cadeau meesturen?

Met een cadeau maak je jouw bestelling compleet! Bij ieder boeket kun je één of meerdere cadeau's toevoegen. Zo heb je de keuze uit knuffelberen, chocolade en bonbons, vazen en verschillende soorten dranken. Ook hebben wij een aantal boeketten gecombineerd met een cadeauartikel.

Hoe plaats ik een bestelling?

Het bestelproces in een aantal overzichtelijke stappen: 

  1. Kies een boeket en selecteer het gewenste formaat.
  2. Voeg een kaartje met persoonlijke boodschap toe*.
  3. Voeg eventueel een extra cadeau toe
  4. Vul de bezorggegevens van de ontvanger in 
  5. Vul jouw eigen gegevens in
  6. Kies het gewesnte bezorgmoment (datum). 
  7. Betaal de bestelling. Dit is o.a. mogelijk met iDEAL, Creditcard, op rekening (bedrijven)
  8. Per mail ontvang je een bestelbevestiging

*Wil je anoniem blijven, laat dan geen naam achter op de wenskaart. Wij geven nooit zonder toestemming gegevens van de afzender door. 

Is er een alcohol controle bij het bestellen/bezorgen van alcohol?

Bij Bloemenhuis Hofman vinden wij het belangrijk dat er verantwoord wordt omgegaan met alcohol. Wij verkopen daarom geen alcoholhoudende dranken aan jongeren onder de 18 jaar. Bij het bestellen van een boeket inclusief alcoholische drank vindt bij aflevering van het boeket vindt een leeftijdscontrole plaats.

Kan ik zelf aangeven op welk tijdstip het boeket moet worden bezorgd?

Helaas is het niet mogelijk om een tijdstip of dagdeel voor bezorging aan te geven. Onze bloemisten streven ernaar alles voor 18.00u te bezorgen, echter kunnen wij dit bij drukke dagen niet garanderen. Bloemisten willen vaak duurzaam werken en kiezen mede daardoor ook vaak om per dag één bezorgroute te rijden.

Ik ben vergeten de bezorgdatum in te vullen, wat nu?

Geen probleem, want je boeket wordt op het eerst volgende bezorgmoment bezorgd. Moet je bestelling op een andere datum worden bezorgd? Reageer dan per email op je orderbevestiging en geef hierin aan wat de gewenste bezorgdatum is. Wij raden aan om dit zo snel mogelijk door te geven.

Besteld op Ma t/m Vr; voor 13:30 (zaterdag voor 11.30u) Ma t/m Vr; na 13:30 (zaterdag na 11.30u)
Maandag Geleverd op maandag Geleverd op dinsdag
Dinsdag Geleverd op dinsdag Geleverd op woensdag
Woensdag Geleverd op woensdag Geleverd op donderdag
Donderdag Geleverd op donderdag Geleverd op vrijdag
Vrijdag Geleverd op vrijdag Geleverd op zaterdag
Zaterdag Geleverd op zaterdag Geleverd op maandag
Zondag Geleverd op maandag Geleverd op maandag
Kan ik een bezorgtijd opgeven?

Particuliere bestellingen

  • In het kader van duurzaamheid en efficientie wordt er vaak één bezorgroute per dag gereden. Het is hierdoor lastig rekening te houden de met voorkeuren van tijdstip van bezorging. Wil je jouw bestelling voor een bepaalde tijd geleverd hebben, dan kun je een voorkeur aangeving in het opmerkingenveld. Geef alleen een levertijd op dit echt nodig is (bijvoorbeeld in verband met een crematie of begrafenis). Wij proberen met de bezorgroutes hier zoveel mogelijk rekening mee te houden maar geven hier geen garantie op op.  Wil je 100% zekerheid dat jouw bestelling er voor een bepaalde tijd is, neem dan telefonisch of per email contact op, zodat wij jou de bevestiging kunnen geven. 

Bestellingen voor bedrijven

  • Bestellingen voor bedrijven worden tijdens kontoortijden geleverd

Bloemen voor begrafenis / crematie

  • Wij zorgen ervoor dat de bloemen voor de door jou opgegeven tijd worden geleverd, Mocht het om welke reden dan ook toch niet lukken dan nemen wij contact met je op. Het is mogelijk om een rouwstuk te laten bezorgen bij de begraafplaats of het crematorium. Bijvoorbeeld omdat u geen adres van heeft van het uitvaartcentrum of als er niet voldoende tijd is om deze hier te laten bezorgen. Kies er dan voor om de bloemen op de dag van de uitvaart te bezorgen, mits de uitvaart in de middag is. Indien de uitvaart 's ochtends is, kunt u het rouwstuk het beste een dag van tevoren laten bezorgen.

Bezorging
Wat zijn de bezorgkosten?

Een boeket wordt voor € 6,95 persoonlijk bezorgd door de lokale  bloemist, overal in Nederland. Na bezorging van het boeket ontvang je geen bezorgbevestiging per e-mail. 

Kan ik het boeket vandaag nog laten bezorgen?

Wanneer je op maandag t/m vrijdag voor 13.30 uur bestelt, wordt het boeket dezelfde dag nog bezorgd. Op zaterdag geldt voor 11.30 uur besteld, dezelfde dag bezorgd. Op zon- en feestdagen wordt niet bezorgd. Wil je vooruit bestellen, kies dan tijdens het afrekenen voor jouw gewenste bezorgdatum.  In het kader van duurzaamheid wordt er vaak één bezorgroute per dag gereden. Het is hierdoor lastig en niet altijd rekening te houden de met voorkeuren van tijdstip van bezorging/

Op welke dagen kan ik het boeket laten bezorgen?

Je kiest zelf op welke dag het boeket wordt bezorgd. Onze bloemisten bezorgen 6 dagen in de week, van maandag t/m zaterdag (m.u.v. feestdagen). Tijdens het afrekenen kan je jouw gewenste bezorgdatum en dag doorgeven.

Wat zijn de bezorgkosten?

Een boeket, bloemstuk, plant en rouwwerk wordt voor € 6,95 persoonlijk bezorgd door de lokale  bloemist, overal in Nederland. Na bezorging van het boeket ontvang je op dit moment geen bezorgbevestiging per e-mail.

Wordt de naam van het boeket vermeld richting de ontvanger?

De naam van het boeket wordt bij de bezorging nergens vermeld. Je kunt dus altijd een boeket kiezen dat je zelf mooi vindt en bij de ontvanger of gelegenheid past.

Bijvoorbeeld: je vindt het boeket 'proficiat' erg mooi en passen bij de persoon, maar je vindt 'proficiat' niet goed passen bij deze gelegenheid. Geen zorgen, want de boeketnaam wordt niet kenbaar gemaakt aan de ontvanger.

Is er een alcohol controle bij het bestellen/bezorgen van alcohol?

Bij Bloemenhuis Hofman vinden wij het belangrijk dat er verantwoord wordt omgegaan met alcohol. Wij verkopen daarom geen alcoholhoudende dranken aan jongeren onder de 18 jaar. Bij het bestellen van een boeket inclusief alcoholische drank vindt bij aflevering van het boeket vindt een leeftijdscontrole plaats.

Kan ik het boeket ook naar een bedrijf, ziekenhuis of rouwcentrum sturen?

Ja, dat is mogelijk. Tijdens het bestellen kun je aangegeven waar je het boeket wil laten bezorgen. Je kunt hiervoor aangeven of het om een particulier adres, bedrijf gaat. De bloemist houdt dan rekening met het bezorgmoment (zo bezorgen zij bij bedrijven voor 17.00 uur).

Wil je een boeket in het ziekenhuis of rouwcentrum laten bezorgen? Laat dit weten in het opmerkingenveld. Vul hierbij de afdeling en het kamernummer in. Zo kunnen wij het boeket gemakkelijk en snel bezorgen!
Let op: op sommige afdelingen in ziekenhuizen mogen helaas geen bloemen bezorgd worden, bij twijfel kun je hierover contact opnemen met het ziekenhuis.

Kan ik ook een boeket naar het buitenland sturen?

Op dit moment bieden we geen mogelijkheid voor het bezorgen van bloemen in het buitenland.

Kan ik het boeket ook anoniem versturen?

Ja, dat kan. Je persoonlijke gegevens worden nooit doorgegeven aan de ontvanger. Tenzij je zelf je naam op het kaartje vermeldt. Vermeld je geen naam op het kaartje dan wordt het boeket anoniem verstuurd. Gegevens van de besteller worden nooit zonder toestemming gedeeld met de ontvanger.

Hoe wordt het boeket bezorgd?

Het boeket wordt altijd persoonlijk bezorgd, wel zo leuk!

Elk  boeket wordt bezorgd in een mooie verpakking om het boeket te beschermen. De milieuvriendelijke verpakking maakt dat het boeket echt als een cadeau is ingepakt. 

Verzorgingstips voor de bloemen en de bloemenvoeding worden toegevoegd in een mapje. 

Wat gebeurt er als de ontvanger niet thuis is?

De ontvanger van het boeket zal d.m.v. een niet-thuiskaart op de hoogte worden gebracht dat hij/zij de bezorger heeft gemist. Op de niet-thuiskaart staan de gegevens van de bloemist, waarmee de ontvanger contact kan opnemen om een vers boeket op te halen. Ook kan het zijn dat het boeket is bezorgd bij de buren. In dat geval wordt het adres van de buren vermeld op de kaart.

Krijg ik een ontvangstbevestiging?

Onze bloemisten maken gebruik van Track & Trace. Zodra zij het boeket hebben bezorgd wordt dit verwerkt en ontvang jij een ontvangstbevestiging in je e-mail. Bezorgingen vinden veelal in de middag plaats.

Heb je (nog) geen bevestiging ontvangen? Controleer dan je ongewenste e-mail of wacht nog even tot de volgende dag.

Ik ben vergeten de bezorgdatum in te vullen, wat nu?

Geen probleem, want je boeket wordt op het eerst volgende bezorgmoment bezorgd. Moet je bestelling op een andere datum worden bezorgd? Reageer dan per email op je orderbevestiging en geef hierin aan wat de gewenste bezorgdatum is. Wij raden aan om dit zo snel mogelijk door te geven.

Besteld op Ma t/m Vr; voor 13:30 (zaterdag voor 11.30u) Ma t/m Vr; na 13:30 (zaterdag na 11.30u)
Maandag Geleverd op maandag Geleverd op dinsdag
Dinsdag Geleverd op dinsdag Geleverd op woensdag
Woensdag Geleverd op woensdag Geleverd op donderdag
Donderdag Geleverd op donderdag Geleverd op vrijdag
Vrijdag Geleverd op vrijdag Geleverd op zaterdag
Zaterdag Geleverd op zaterdag Geleverd op maandag
Zondag Geleverd op maandag Geleverd op maandag
Ziet het geleverde boeket er net zo uit als op de foto?

Nee, want de foto is een momentopname en bloemen zijn natuurproducten. Daarnaast is zijn vele soorten bloemen afhankelijk van het seizoen. Ook heeft niet uitvoerende collega bloemist een even uitgebreid assortiment aan bloemen beschikbaar. Daarnaast is de afwijking groter bij bestellingen die op het laaste moment bezorgd worden, omdat wij vooraf niet altijd weten welke bloemen er nodig zijn voor de boeketten. De boeketten worden pas na de bestelling gemaakt en daarna geleverd. Mocht er een bloem niet beschikbaar zijn, dan zal er voor een passend alternatief gekozen worden.

Maken jullie een foto van het resultaat?

Nee we maken standaard geen foto van het resultaat. Het kost helaas flink extra tijd om van elke gemaakte bestelling een foto te maken en deze naar de besteller te emailen. In sommige gevallen zullen wij uiteraard een uitzondering maken en dit als extra service aanbieden.  

Kan ik een bezorgtijd opgeven?

Particuliere bestellingen

  • In het kader van duurzaamheid en efficientie wordt er vaak één bezorgroute per dag gereden. Het is hierdoor lastig rekening te houden de met voorkeuren van tijdstip van bezorging. Wil je jouw bestelling voor een bepaalde tijd geleverd hebben, dan kun je een voorkeur aangeving in het opmerkingenveld. Geef alleen een levertijd op dit echt nodig is (bijvoorbeeld in verband met een crematie of begrafenis). Wij proberen met de bezorgroutes hier zoveel mogelijk rekening mee te houden maar geven hier geen garantie op op.  Wil je 100% zekerheid dat jouw bestelling er voor een bepaalde tijd is, neem dan telefonisch of per email contact op, zodat wij jou de bevestiging kunnen geven. 

Bestellingen voor bedrijven

  • Bestellingen voor bedrijven worden tijdens kontoortijden geleverd

Bloemen voor begrafenis / crematie

  • Wij zorgen ervoor dat de bloemen voor de door jou opgegeven tijd worden geleverd, Mocht het om welke reden dan ook toch niet lukken dan nemen wij contact met je op. Het is mogelijk om een rouwstuk te laten bezorgen bij de begraafplaats of het crematorium. Bijvoorbeeld omdat u geen adres van heeft van het uitvaartcentrum of als er niet voldoende tijd is om deze hier te laten bezorgen. Kies er dan voor om de bloemen op de dag van de uitvaart te bezorgen, mits de uitvaart in de middag is. Indien de uitvaart 's ochtends is, kunt u het rouwstuk het beste een dag van tevoren laten bezorgen.

Betalen
Kan ik een factuur voor de BTW ontvangen?

Bij elke bestelling bestelbevestiging met het ordernummer verzonden naar het opgegeven email adres. Bij deze bestelbevestiging zit een factuur gesloten in PDF formaat. In het kader van de duurzaamheid versturen wij onze facturen enkel digitaal.

Let op dat je bij het afrekenen je eigen e-mailadres opgeeft en niet het e-mailadres van de ontvanger.

Kan ik veilig betalen?

Als je een bestelling gaat afrekenen vindt dit altijd in een beveiligde omgeving plaats. Je kunt dus altijd veilig afrekenen.

Garantie & retouren
Bieden jullie garantie op boeketten?

Wij bieden 7 dagen een mooi boeket, mits je de bloemen goed verzorgt natuurlijk. Bloemen zijn een natuurproduct, hierdoor kan het voorkomen dat de kwaliteit toch een keer tegenvalt. Laat dit ons dan binnen 7 dagen na ontvangst van het boeket weten middels een aantoonbare reactie. Bij een eventuele klacht ontvangen wij graag drie foto's van het geleverde boeket (bovenzijde, zijkant en stelen). 

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Onze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. 

Kan ik het boeket ook retour sturen?

Jammer dat je een artikel/ artikelen terug wilt sturen. Onze retourvoorwaarden vind je hieronder: 

Helaas is het niet mogelijk om een boeket naar ons of de bloemist retour te sturen. Op bloemen is namelijk het herroepingsrecht uitgesloten i.v.m. de beperkte houdbaarheid hiervan.

Ziet het geleverde boeket er net zo uit als op de foto?

Nee, want de foto is een momentopname en bloemen zijn natuurproducten. Daarnaast is zijn vele soorten bloemen afhankelijk van het seizoen. Ook heeft niet uitvoerende collega bloemist een even uitgebreid assortiment aan bloemen beschikbaar. Daarnaast is de afwijking groter bij bestellingen die op het laaste moment bezorgd worden, omdat wij vooraf niet altijd weten welke bloemen er nodig zijn voor de boeketten. De boeketten worden pas na de bestelling gemaakt en daarna geleverd. Mocht er een bloem niet beschikbaar zijn, dan zal er voor een passend alternatief gekozen worden.

Bloemen voor uitvaart
Waar kan ik rouwbloemen laten bezorgen?

Het is normaal dat je de rouwbloemen laat bezorgen op het adres waar de overledene is opgebaard. Dit kan een huisadres, een uitvaartcentrum of crematorium zijn. De uitvaartverzorger zorgt ervoor dat de bloemen worden meegenomen naar de plechtigheden. Een troostboeket is bedoeld voor de nabestaanden. Dit boeket bezorgen we na de uitvaart bij de nabestaanden, om hen te troosten en steun te bieden.

Wanneer kan ik het beste rouwbloemen laten bezorgen?

Bij het plaatsen van je bestelling kun je zelf een bezorgdatum kiezen. Ons advies is om de bloemen te laten bezorgen op de dag van het afscheid of enkele dagen voor de plechtigheid. Op die manier ben je verzekerd dat de bloemen op het moment van de plechtigheid nog steeds prachtig zijn.

Welke tekst is gepast op het lint of op de kaart?

Bij het plaatsen van je bestelling heb je de keuze tussen een rouwlint of een kaart. Bij rouwbloemen is de tekst op het lint gericht aan de overledene. Je kunt kiezen voor een standaardtekst zoals 'Een Laatste Groet' of 'Rust Zacht', of je kunt een persoonlijke tekst toevoegen. Het rouwlint bestaat uit twee slips. Op de eerste slip kun je een groet aan de overledene plaatsen en op de tweede slip vermeld je de afzender.

De uitvaart is geweest. Wat is dan gebruikelijk?

Als de uitvaart al heeft plaatsgevonden en je wilt alsnog je medeleven tonen aan de nabestaanden, is het niet gebruikelijk om rouwbloemen te bestellen. In plaats daarvan kun je kiezen voor een troostboeket in een vaas, dat wij rechtstreeks bij de nabestaanden bezorgen. Dit gebaar van troost kan hen helpen in deze moeilijke tijd.

Welke tekst zet ik op een rouwlint?

Je kunt een persoonlijke groet op een rouwlint laten drukken. Een rouwlint bestaat meestal uit twee linten. Op het ene lint kun je een persoonlijke groet plaatsen en op het andere lint de naam of namen van de nabestaanden. Het is begrijpelijk dat het bedenken van een tekst in zo'n moeilijke periode lastig kan zijn. Daarom hebben we hieronder een paar voorbeelden van teksten voor op een rouwlint verzameld.

  • Een laatste (lieve) groet
  • Rust zacht / Rust in vrede
  • Met grote dankbaarheid
  • Dag lieve / Dag beste
  • Woorden schieten tekort
  • We zullen je missen
  • Ik zal je nooit vergeten
  • We houden van je  
  • Voor altijd in ons hart
  • Bedankt voor je liefde 
Maken jullie een foto van het resultaat?

Nee we maken standaard geen foto van het resultaat. Het kost helaas flink extra tijd om van elke gemaakte bestelling een foto te maken en deze naar de besteller te emailen. In sommige gevallen zullen wij uiteraard een uitzondering maken en dit als extra service aanbieden.  

Kan ik een bezorgtijd opgeven?

Particuliere bestellingen

  • In het kader van duurzaamheid en efficientie wordt er vaak één bezorgroute per dag gereden. Het is hierdoor lastig rekening te houden de met voorkeuren van tijdstip van bezorging. Wil je jouw bestelling voor een bepaalde tijd geleverd hebben, dan kun je een voorkeur aangeving in het opmerkingenveld. Geef alleen een levertijd op dit echt nodig is (bijvoorbeeld in verband met een crematie of begrafenis). Wij proberen met de bezorgroutes hier zoveel mogelijk rekening mee te houden maar geven hier geen garantie op op.  Wil je 100% zekerheid dat jouw bestelling er voor een bepaalde tijd is, neem dan telefonisch of per email contact op, zodat wij jou de bevestiging kunnen geven. 

Bestellingen voor bedrijven

  • Bestellingen voor bedrijven worden tijdens kontoortijden geleverd

Bloemen voor begrafenis / crematie

  • Wij zorgen ervoor dat de bloemen voor de door jou opgegeven tijd worden geleverd, Mocht het om welke reden dan ook toch niet lukken dan nemen wij contact met je op. Het is mogelijk om een rouwstuk te laten bezorgen bij de begraafplaats of het crematorium. Bijvoorbeeld omdat u geen adres van heeft van het uitvaartcentrum of als er niet voldoende tijd is om deze hier te laten bezorgen. Kies er dan voor om de bloemen op de dag van de uitvaart te bezorgen, mits de uitvaart in de middag is. Indien de uitvaart 's ochtends is, kunt u het rouwstuk het beste een dag van tevoren laten bezorgen.