Over Bloemenhuis Hofman

Vanaf januari 1986 waren wij trotse eigenaren van onze bloemenzaak.. Nadat we het pand eerst twee jaar gehuurd hebben, zijn we overgegaan tot de aankoop en hebben we de winkel in zijn geheel verbouwd. Met drie man sterk, waaronder eigenaren Henk en Dicky Hofman, werd er gestart met het opbouwen van de naam die Bloemenhuis Hofman inmiddels heeft opgebouwd.

Geleidelijk aan begon het pand uit haar voegen te barsten door het steeds ruimere assortiment dat aangeboden werd. In 1994 besloten we dan ook om de winkel in zijn gehele lengte uit te breiden. Niet alleen het assortiment werd steeds breder, ook ons team van goed opgeleide bloemisten breidde zich steeds meer uit, evenals de naamsbekendheid in de regio.

Extra Filiaal

In 2000 kregen we de kans op een pand in de buurt over te nemen; een prachtig authentiek pand, midden op de brink. Deze kans konden wij niet laten liggen en in februari van dat jaar openden wij dan ook ons filiaal aan de Brink nr. 45. Door de jaren heen zorgde de werkdruk van twee bloemenzaken er echter voor dat we bij beide niet meer optimaal de puntjes op de i konden zetten en de aandacht konden geven die we graag wilden. Na 10 mooie jaren, besloten we in juli 2010 dan ook de deuren van ons extra filiaal te sluiten en ons volledig te concentreren op onze andere locatie.

Complete restyling

De sluiting van het extra filiaal, evenals de wens om te willen inspelen op nieuwe trends en nog beter tegemoet te komen aan de wensen en behoeften van de klant, heeft ertoe geleidt dat we onze bloemenwinkel in de zomer van 2010 een complete restyling hebben gegeven. Er vond een interne verbouwing plaats op basis van nieuwe, frisse ideeën die door het hele team van medewerkers aangedragen werden en een open huis volgde.

Internet in opkomst

Vanaf ongeveer het jaar 2000 kwam het internet telkens meer in opkomst en ook wij wilden daar iets mee. In 2001 investeerden we in een eigen website zonder dat we het gevoel hadden dat dit ook daadwerkelijk ook echt wat opleverde, maar één ding was in ieder geval zeker; via een bestel formulier was het mogelijk om online je boeket bij ons te bestellen.

Pas vele jaren later in het najaar van 2017 hebben we een compleet nieuwe webshop gerealiseerd en mede door de corona pandemie maakten we de afgelopen jaren een flinke groeispurt door.

Eind 2022 werd dan ook besloten om met onze fysieke bloemenwinkel te stoppen en ons volledig te richten op het online verzenden van bloemen, boeketten, en bijverkopen via onze webshop BloemenhuisHofman.nl. Zaterdag 26 november 2022 was de laatste dag dat wij verse bloemen en planten verkochten. In december 2022 en januari 2023 hebben wij nog een aantal verkoopdagen gehouden om van onze restvoorraden af te komen.

Voor de verwerking en bezorging van bestellingen maken wij al meer dan 35 jaar gebruik het gerenommeerde netwerk van Fleurop Interflora.